pl/eng

Logowanie w serwisie:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
slowoklucz
Scenariusz 4

Związki zachmurzenia i globalnego ocieplenia - Rozchmurz się i pomyśl

1.Wprowadzenie:

  • zaprezentuj zdjęcia, ilustracje chmur, poleć uczniom rozpoznać chmury za oknem i ocenić stan zachmurzenia
  • poproś uczniów o sformułuj na podstawie własnych doświadczeń zależności pomiędzy temperaturą powietrza a zachmurzeniem: dniem i nocą, latem i zimą.

2.    Poleć uczniom, aby na podstawie filmu wskazali wielorakie związki wielkości zachmurzenia z globalnym ociepleniem.

3.    Treść filmu „Głowa w chmurach”

a) Etapy rozwoju burzy.
b) Wzajemne związki zachmurzenia i globalnego ocieplenia.
c) Mechanizm powstawania chmur i gradu.
d) Możliwości wpływu ludzi na powstawanie chmur i opadów.

Wykorzystaj filmu do
- omówienia schematu krążenia wody w przyrodzie
- wyjaśnienia mechanizmu powstawania chmur
- wyjaśnienia, czym jest grad

4.    Podsumowanie:

  • Zwróć uwagę uczniów na możliwości człowieka w ingerowanie w naturalny obieg wody
  • Zachmurzenie jest jednym z najbardziej zagadkowych elementów klimatu kształtujących globalne ocieplenie

 

 

 

 

 

Możesz również pobrać Scenariusz w formie PDF

slowoklucz
Sfinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Partnerzy:

slowoklucz

Projekt i realizacja:

slowoklucz